SSRS ile Fatura Oluşturma
merhabalar,
bu yazımda northwind database'indeki verileri kullanarak fatura oluşturma işleminin ssrs ile nasıl yaptığımı anlatacağım
oluşan faturamızın görüntüsü bu şekilde sağ üstte fatura no ve fatura tarihi,solda fatura işlemini yapan çalışan,tabloda ise firma adı aldığı ürünler, ürün sayısı fiyatı ve toplam fiyat bilgileri bulunmaktadır.
bu raporu elde edebilmek için öncelikle SSRS ile SQL veri tabanımıza bağlanıyoruz ve kullanacağımız verileri çekiyoruz.
SQL serverdan verileri almak için yazacağımız SQL statement aşağıdaki gibidir. eğer farklı verileri de göstermek istiyorsanız select ve from arasında bu kolonları ekleyebilirsiniz.
SELECT
Employees.FirstName+' '+Employees.LastName,ProductName,Orders.OrderID,Orders.OrderDate,[Order Details].UnitPrice,[Order Details].Quantity,Customers.CompanyName
FROM Customers INNER JOIN
Orders ON Customers.CustomerID = Orders.CustomerID INNER JOIN
Employees ON Orders.EmployeeID = Employees.EmployeeID INNER JOIN
[Order Details] ON Orders.OrderID = [Order Details].OrderID INNER JOIN
Products ON [Order Details].ProductID = Products.ProductID
sonrasında gelen veirleri görmek istediğimiz formatı belirliyoruz bu format için reports type'dan matrix görünümünü seçiyouz ve aşağıdaki gibi kolonlarımızı yerleştiriyoruz.
finish deyip bu aşamayı bitirdiğimizde raporumuz total price kolonu hariç hazır oluyor.Total Price kolonunu ayarlamak için ise yeni kolon ekliyoruz ve kolona sağ tıklayıp expressions seçeneğini seçiyoruz.işlem yapacağımız Unitprice ve Quantity kolonlarını ekleyip bu kolonları çarptığımızda raporumuz tamamen hazır hale geliyor. sonrasında bu raporları ister pdf ister excel dosyasına aktararak işlemimizi tamamlaabiliriz.
bir sonraki sayfalama ile excele aktardığımız raporlarımızın sayfa isimlerini VBA macro ile nasıl rapordaki istediğimiz veri ile değiştirebileceğimizi yazacağım.
Sorularınız olursa yazmaktan çekinmeyin :)
bu yazımda northwind database'indeki verileri kullanarak fatura oluşturma işleminin ssrs ile nasıl yaptığımı anlatacağım
bu raporu elde edebilmek için öncelikle SSRS ile SQL veri tabanımıza bağlanıyoruz ve kullanacağımız verileri çekiyoruz.
SQL serverdan verileri almak için yazacağımız SQL statement aşağıdaki gibidir. eğer farklı verileri de göstermek istiyorsanız select ve from arasında bu kolonları ekleyebilirsiniz.
SELECT
Employees.FirstName+' '+Employees.LastName,ProductName,Orders.OrderID,Orders.OrderDate,[Order Details].UnitPrice,[Order Details].Quantity,Customers.CompanyName
FROM Customers INNER JOIN
Orders ON Customers.CustomerID = Orders.CustomerID INNER JOIN
Employees ON Orders.EmployeeID = Employees.EmployeeID INNER JOIN
[Order Details] ON Orders.OrderID = [Order Details].OrderID INNER JOIN
Products ON [Order Details].ProductID = Products.ProductID
sonrasında gelen veirleri görmek istediğimiz formatı belirliyoruz bu format için reports type'dan matrix görünümünü seçiyouz ve aşağıdaki gibi kolonlarımızı yerleştiriyoruz.
finish deyip bu aşamayı bitirdiğimizde raporumuz total price kolonu hariç hazır oluyor.Total Price kolonunu ayarlamak için ise yeni kolon ekliyoruz ve kolona sağ tıklayıp expressions seçeneğini seçiyoruz.işlem yapacağımız Unitprice ve Quantity kolonlarını ekleyip bu kolonları çarptığımızda raporumuz tamamen hazır hale geliyor. sonrasında bu raporları ister pdf ister excel dosyasına aktararak işlemimizi tamamlaabiliriz.
bir sonraki sayfalama ile excele aktardığımız raporlarımızın sayfa isimlerini VBA macro ile nasıl rapordaki istediğimiz veri ile değiştirebileceğimizi yazacağım.
Sorularınız olursa yazmaktan çekinmeyin :)
Yorumlar
Yorum Gönder